17 ספטמבר, 2010

מומבאי עיר ללא הפסקה - אטרקציות תיירות מרכזיות מומביי הודו

העיר מומביי (Mumbai) היא העיר הגדולה ביותר בהודו, ועבור מטיילים רבים היא מהווה את שער הכניסה למדינה. מומבאי עצומה בגודלה ומעורבת בעושר מחד ועוני מאידך. העיר מומבאי למעשה שוכנת על אי, שמחובר באמצעות גשרים ליבשה. לעיר מומבאי מומלץ להגיע בין החודשים ינואר למרס, אז הטמפרטורה היא הנוחה ביותר ועומדת על כ-28 מעלות.
מומביי היא עיר מודרנית ותוססת מאוד. מומבאי היא המרכז המסחרי של הודו מבחינה כלכלית, תעשיית הסרטים ההודית בוליווד, אחד ממרכזי ההיי-טק ומרכז תעשייתי מגוון החל מטקסטיל ועד לכימיקלים. מומבאי היא עיר כריזמטית ומרתקת למרות שרוב התיירים בוחרים לשהות בה באזור קולאבה שהוא אזור תיירותי ולהמשיך הלאה לגואה או ליעדים נוספים. במומביי יש חיי רחוב שוקקים, חיי לילה נהדרים, באזארים עמוסים כל טוב ועוד המון להציע לתייר.


אטרקציות תיירות מרכזיות במומביי הודו

האי אלפאנטה אליו שטים במעבורת כדי לראות את פסלו התת ראשי של שיווה. האי אלפנטה Elephanta island - נמצא כעשרה קילומטרים מצפון למומבאי, והינו אחד מאתרי התיירות המפורסמים במדינת מהאראשטרה. באי נמצאים שני מקדשים קדומים החצובים בסלע, מן השנים 470-450 לפנה"ס. באחת מן המערות נמצא פסל משולש ראשים של האל שיווה. תוכלו להגיע אל האי בשייט בן שעה. על האי ישנן מסעדות רבות ושירותי תיירות נוספים.


טיול בבאזרים בהולשוואר וקאלבדווי.

מארין דרייב (Marine drive)- כביש החוף והטיילת, אשר משקיפה על מפרץ בק (Back Bay).
טעימה מהאוכל ההודי באזור הפורט או בקולאבה. חוף צ'אפטי (Chapti) שהינו חוף חביב במיוחד על ההודים, אך למעשה הינו חוף מזוהם למדי. תושבי העיר מגיעים לחוף בעיקר כדי לקחת חלק בפעילויות שמתרחשות בו: לאכול גלידה, לשמוע נגני רחוב, להסתפר, לקבל עיסוי, לקחת את הילדים לסיבוב על גלגל ענק או לחילופין על סוס פוני.
צ'ואפטי ביץ' מקום לזוגות אוהבים מומביי הודו

אטרקציות תיירות מרכזיות במומביי הודו

מבצר ה Fort וממוקם מצפון לרובע קולאבה (רובע מרכזי בעיר), שהינו החלק המודרני של מומבאי.

שער הודו (Gateway of India) הינו מבנה קולוניאלי אשר נבנה לרגל הגעתו של המלך ג'ורג' החמישי להודו. השער הפך לסמל העיר לאחר שהבריטים יצאו מהודו. השער, אשר נמצא על חוף הנמל של מומבאי מהווה את אחת מנקודות הביקור המרכזיות של התיירים בעיר.


מקדש בלאבונאת מנדיר (Balbunath Mandir) הוא אחד מן המקדשים החשובים במומבאי. המבנה המודרני מורכב מערבוב מגדלים, קשתות טורקיז ומדרגות, וקל לאתר אותו בעיקר בשל הכוהנים והעולים לרגל המגיעים למקדש מידי יום לטקס פוג'ה (Puja), טקס דת מסורתי. המקדש נמצא סמוך ל'גנים התלויים' של מומבאי, שני גנים אשר מובילים לגבעה, ובקטן שביניהם ישנה תצפית יפה על מפרץ בק.

מלון טאג' מאהל (Taj Mahal) הינו מלון ותיק, אשר הינו אחד מן המפוארים במומבאי, ובו מתארחים האורחים החשובים בעיר. המלון שווה צפייה. מאחורי המלון תוכלו לפגוש עוד אטרקציות תיירותיות רבות שקיימות בעיר.


בניין תחנת הרכבת ויקטוריה -  Victoria Terminus; VT מדובר בבניין מהודר אשר בנוי בסגנון גותי, ובנייתו מרשימה כמו ארמון. החלונות מקושטים ויטראז', כיפותיו וצריחיו מגולפים כחיות, ביניהן תמצאו מפלצות, טווסים, קופים, פילים ועוד.


מוזיאון גנדי- (Gandi Museum) כמו בכל עיר גדולה בהודו, גם כאן מונצחת מורשתו של גנדי, מנהיג העבר הבלתי מעורער. במוזיאון תוכלו לראות תצלומים היסטוריים שלו, מכתבים שכתב ואף את חדר השינה של גנדי.

 'המכבסה'- דהובי גהאט Dhobi Ghat-אחד מן האתרים הידועים במומבאי, מהווה נקודת חובה לכל תייר שהחליט שהוא מעוניין לסייר במומבאי בצורה יותר מקיפה. דהובי זוהי שיטת הכיבוס ההודית המסורתית, אשר מבוססת על הנחת הבגדים הרטובים על משטח נוקשה וחביטתם. דהובי בהאט הינה המכבסה הגדולה בעולם, ובגדים מגיעים אליה מכל רחבי העיר. נקודה ממנה ניתן להשקיף על המכבסה- מן הגשר החוצה את מסילת הרכבת של תחנת מאהאלקשמי (Mahalaxhmi).

בית כנסת במומביי 


שוק קרופורד (Crawford market) – השוק המחופה שבנו האנגלים בערך באותה תקופה בה בנו את השוק החדש בכלכתה. נמצא מצפון לתחנת ויקטוריה.
בילוי לילי במועדוני יוקרה אתנה ואינסומניה.

גני ויקטוריה במומביי 



שייט במעבורת אל ספינת המוזיאון ויקראנט, נושאת מטוסים מושבתת.

צפייה במשחק קריקט.

אטרקציות תיירות מרכזיות במומביי:
קולאבה ונמל מומביי = מלון טאג' מאהאל, ספינת המוזיאון ויקראנט, קאלה גהודה - מוזיאונים וגלריות.
אזור הפורט = מזרקת פלורה, כיכר הורנימן, תחנת רכבת ויקטוריה, אוניברסיטת בומביי ובית המשפט העליון.
אתרים נוספים = מארין דרייב, חוף צ'ופאטי, מאלאבאר היל - הגנים התלויים, מאני בהאהבן - משכנו של מהאטמה גאנדי, גנים = גני ויקטוריה וגן החיות של מומביי.




אטרקציות ומלונות מומלצים במומביי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה