11 ספטמבר, 2010

אז איפה לישון בהודו?

איפה ישנים בהודו ?

בהודו יש מקומות לינה מכל המינים והסוגים, החל מגסטהאוסים, מלונות זולים וכלה במלונות היוקרה, שאותם אפשר למצוא בדרך כלל רק בערים הגדולות ובמרכזי התיירות הראשיים. בשיא העונה ובמהלך הפסטיבלים הגדולים, עלולים מחירי המלונות להיות מאוד גבוהים לכן מומלץ להזמין מקום מראש.



בתי הארחה ממשלתיים בהודו: יחידות דיור בניהול ממשלתי שהוסבו רובם למגורים לפקידי ממשלה, ובחלק מהמקומות משכירים חדרים לתיירים. טוריסט בונגלוס: מצויים בבעלות ממשלתית רמת התנאים והשירות בהם משתנה ממקום למקום. תרמילאים עשויים למצוא בחלק מהמקומות מיטות בחדרים משותפים וארוחות זולות.

אשרמים ומקדשים בהודו ישנם אשרמים ומקדשים שערוכים ללינה תמורת סכום סמלי או בחינם, תוך כיבוד כללי המקום. התנאים בסיסיים, ההודים מכניסי אורחים, ויש לנהוג במקומותיהם בכבוד ( ראו הרחבה בדת/אשרמים ).

לינה אצל משפחות הודיות משפחות בכפרים ובמקומות הקטנים ניתן ללון אצל משפחות. בדרך כלל מדובר בחדרים שהם בנו לצורך הכנסה נוספת, ואיתור מקומות כאלה נעשה באמצעות הרגליים בלבד, במעבר בין משפחות ובירור על חדרים פנויים בבתים. השהות היא זולה מאוד, וככל שתתרחקו מהמרכז המתוייר, תוכלו למצוא בתים מבודדים ובעלי נוף מקסים. בבתים כאלה תוכלו לחוות את אורח החיים האותנטי ואף לצאת עם בני המשפחה לעבודה בשדות, לעזור לילדים בשעורי הבית באנגלית ולהשתתף בטקסי הדת. יש לקחת בחשבון את המרחק מהמרכז שמנתק מפינוקים מערביים, קניות ותקשורת. אצל המשפחות תוכלו לקבל שירותים כגון אוכל ושתייה, כביסה וסריגה בהזמנה אישית של כובעים, גרביים וצעיפים על ידי האימא או הסבתא. היו ערים לכך שאתם חיים בתוך בית, ולכן עישון, רעש והרגלים שאתם יכולים לנהוג במקומות ציבוריים אינם תקפים למגורים במחיצת משפחה. ברוב המקרים בשל הכנסת האורחים החמה של ההודים, והכבוד מצד התיירים, היחסים הנרקמים עם המשפחות מקסימים, ולעיתים עוזבים שם ממש בתחושה של בני משפחה

חדרי מנוחה בתחנות רכבת בהודו: חדרים אלו ממוקמים בתחנות הרכבת וכדי ללון בהם צריך להציג כרטיס נסיעה ברכבת. החדרים עשויים להיות שימושיים כאשר מתוכננת נסיעת רכבת בשעות המוקדמות או המאוחרות של היום. רוב חדרי המנוחה מושכרים ל- 24 שעות וברוב המקומות יש חדרים משותפים וחדרים פרטיים.

לינה תמורת תרומה בהודו מוצעת בחלק מהמקדשים הסיקים במקומות נידחים. מקומות בסיסיים אלה מיועדים לעולי רגל על כן חשוב לוודא שהם פתוחים בפני מטיילים.

גסט האוסים בתי אורחים בהודו, המחולקים לחדרים. הרמות הן שונות ובהתאם המחירים. יש חדרים קטנים וגדולים, עם מקלחות ושירותים משותפים או אישיים, ליחידים, זוגות ויותר, עם מרפסת או חצר. בדרך כלל יש מרפסת או חצר משותפת שם יושבים התיירים לדבר, לשחק קלפים, לנגן ולאכול. לכל בית כזה מוצמדת בדרך כלל מסעדה שהופכת למקום מפגש, החלפת מידע ורביצה. את חשבונות הארוחות מצמידים למספרי החדרים ומשלמים בסוף השהות על המגורים והאוכל. ברוב המקרים נוצר קשר חם בין הדיירים לבעלים, ואלו יעזרו בכל מה שיוכלו, במיוחד כשמדובר בישראלים. שמרו על קו זה ואל תעברו את גבול הטעם הטוב. בכל מקום בהודו תמצאו איפה ללון ומגוון רמות מקומות הלינה המוצע כה גבוה שכל אחד יוכל למצוא בכל תקציב את מה שהוא מחפש, החל מחורים מבאישים, עבורחדרים נעימים לשהייה וכלה במלונות פאר שלא היו מביישים את וגאס. רוב המטיילים הצעירים בהודו, לנים בעיקר בגסט האוסים ואכסניות. תוכלו למצוא חדרים בגסט האוסים ראויים שאינם עולים ביוקר אך יש בהם תנאים היגייניים ונוחות בסיסית.

לינה בהודו לרוב לא יוצרת בעיה או סיכונים מסובכים. הסיכונים העיקריים הם מעשי נוכלות או גניבה של חפצים. מודעות וזהירות בסיסית מנמיכים את הסיכון ואם תנהגו באופן הבא תוכלו להימנע מהסתבכות: הזמינו עוד מהארץ מבעוד מועד מקום לינה לשני הלילות הראשונים שלכם בהודו. הזמינו מלון או גסט האוס שנראים לכם סבירים כדי שלא תתחילו באמצע הלילה לחפש איפה לשים את הראש, אחרי שתרגישו בטוחים יותר ותוכלו בקלות למצוא מקום לינה מתאים ולמצוא משהו שמתאים לתקציב ולסגנון הטיול שלכם. כמובן שבכל חור בהודו יש שניים עד שלושה גסט האוסים “ישראלים” – בהם הישראלים אוהבים ללון ואם אתם רוצים להרגיש קצת בית אתם מוזמנים להתרווח בהם לפחות בתחילת המסע כדי להרגיש שייכים ולקבל טיפים יעילים.

טיפ חשוב נוסף- רוב הסיכויים שכשתנחתו בהודו ותעלו על מונית או ריקשה הנהג ישבע לכם כי המלון שהזמנתם נשרף או נשטף בסופה. אל תאמינו לו. המלון קיים ומחכים לכם שם. הפגינו ביטחון והתעקשות  שאתם מעוניינים להגיע ליעד שאתם מעוניינים בו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה