13 ספטמבר, 2010

רכבות בהודו

רכבות בהודו



בהודו פועלת רשת הרכבת הגדולה ביותר בעולם כמעט 36,000 ק"מ מסילות ו- 6867 תחנות. אינדיאן ריילווייז Indian Railways מעסיקה 1.6 מיליון עובדים. ברבות מרכבות האקספרס יש הקצאת כרטיסים מיוחדת לתיירים זרים, ובערים הגדולות יש גם משרדים או דלפקים מיוחדים לתיירים.

שירות האקספרס שאטאבדי הוא שירות רכבות מהיר בין הערים הגדולות בהודו, שאורך הנסיעה ביניהן הוא שלוש עד שמונה שעות. אלו הן הרכבות המהירות והיקרות ביותר בהודו, עם שתי מחלקות בלבד: מחלקת מנהלים ממוזגת ומחלקת מושבים ממוזגת.

שירות האקספרס אג'דהאני הוא שירות רכבות מהיר למרחקים ארוכים יותר, בין דלהי לבירות המדינות, ויש בו מחלקה ראשונה ממוזגת A1 מחלקה ממוזגת עם שני דרגשים A2 מחלקה ממוזגת עם שלושה דרגשים A3. ומחלקה שנייה לא ממוזגת וכרטיסים לא מסומנים כשהדחק בקרונות אלה הוא מעבר לציפיות אנשים ישנים על הרצפה ועל הדרגשים המיועדים למזוודות היכן שרק ניתן.


רכבות מיוחדות: ארמון על גלגלים Palace on Wheels היא רכבת שיוצאת לסיבוב בן שמונה ימים ברג'סטאן והנוסעים בה מתגוררים בקרונות מפוארים. אוריינט מלכותי Royal Orient משייטים בעיקר ברחבימדינת גוז'ראט וכן למספר יעדים בראג'סטאן.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה