08 ספטמבר, 2010

אג'מר ופושקאר בחבל רג'סטאן הודו




ג'איפור, הבירה השוקקת של רג'סטאן, שבבנייניה צבועים ורוד כהה, היא עיר קדחתנית של ניגודים עזים, המסחררת את החושים על כל צעד. העיר העתיקה של ג'איפור, שגווניה העשירים מתבהרים ומעמיקים בהתאם לאור המשתנה, גדושה בבאזרים ארוכים וססגוניים. על רקע ארמונות הפאר שהוסבו למלונות נמצאים ילדי רחב וגברים רג'פוטיים עם טורבנים בוהקים ושפמים מטופחים דוהרים על אופנועים.

העיר העתיקה שבתוך החומות נמצאת בצידה הצפון-מזרחי של ג'איפור, ואילו חלקיה החדשים התפשטו לכיוונים דרום-מערב. מוקדי העניין העיקריים לתיירים נמצאים בעיר העתיקה. מתחם הקניות הראשי בעיר העתיקה הוא ג'והארי באזאר, שוק התכשיטים. בחלק החדש של העיר עוברים שלושה רחובות ראשיים המתחברים זה לזה - מירזה איסמעיל רואד, סטיישן רואד וסאנסאר צ'אנדרה מארג לאורך רחובות אלה או בקרבתם שוכנים רוב המלונות והמסעדות וכן תחנת האוטובוסים ותחנת הרכבת המרכזיות וסניפי בנק רבים.

אטרקציות תיירות מרכזיות בג'איפור: העיר העתיקה (הורודה), האווה מאהאל (ארמון הרוחות), ארמון העיר, ג'אנטר מאנטאר, המוזיאון המרכזי, נאהארגאר, גאיטור המלכותית ומוזיאונים נוספים: מוזיאון להודו, מוזיאון שרי סאנג'אי שארמה, הגלריה לאומנות מודרנית.




אג'מר
אג'מר היא עיר שוקקת לשפת האגם השליו אנה סאגאר, שמוקפת בגבעות משוננות. עבור רוב המטיילים אג'מר היא תחנת מעבר לפושקר הסמוכה, אך זהו אחד ממוקדי העלייה לרגל החשובים ביותר למוסלמים בהודו, ובה נמצא קברו של הקדוש המוסלמי.

תחבורה באג'מר: בעיר יש שפע של אוטו-ריקשות וכן ריקשות אופניים וטונגות רתומות לסוסים.

אטרציות תיירות מרכזיות באג'מר: אנה סאגאר – האגם המלאכותי, דארגה קבר הקדוש המוסלמי; אדהאי-דין-קה-גהונפרה וטאראגאר – מסגד ; ארמונו של אכבר – מוזיאון ממשלתי; מקדש נאסיאן – המקדש האדום.












פושקר
פושקר היא עיירה קטנה וקסומה, תיירותית, שנראית כמו פאטה מורגנה מקסימה על סף המדבר, עם מקדשים, גהאטות טבילה, בניינים עם כיפות בצל ובתים מסוידים לבן המקובצים סביב אגם קדוש. פושקר היא מרכז חשוב לעלייה לרגל, ומפורסמת בעיקר בזכות יריד הגמלים. בעיר משתררת אנדרלמוסיה של צבע צליל ותנועה, גדושה בנגנים, מיסטיקנים, בדרנים, תיירים, סוחרים, בעלי חיים ועולי רגל. המועד המדויק שבו מתקיים בקארטיק פורנימה כלומר הירח המלא של החודש ההינדי.

פושקר נמצאת במרחק של 11 ק"מ מאג'מר, אך מפריד ביניהן נאג פאהאר "הר הנחש". פושקר היא מקום קדוש, ולכן אסור להכניס אליה אלכוהול, בשר ואפילו ביצים.

בפושקר יש מקדשים רבים, אך רק מעטים מהם עתיקים. בגהאטות מספר רב של מדרגות טבילה יורדות אל האגם, ובכל זמן שהוא אפשר לראות עולי רגל טובלים במימיו הקדושים.

תחבורה: אין אוטו-ריקשות הנוסעות במרכז העיירה, אך האזור די קטן כדי לעבור אותו בקלות ברגל. אפשרות טובה נוספת היא לשכור אופניים.

אטרקציות תיירות בפושקר: מקדש בראהמה, מקדש סאביטרי, גהאטות.

אטרקציות ברג'סטאן פושקר ואג'מר, מלונות מומלצים ברג'סטאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה