04 אוקטובר, 2010

לטייל עם ילדים בהודו


הודו היא יעד נהדר לטיול עם ילדים ומתקבלים בברכה במרבית המלונות והמסעדות. במלונות מסוימים יש חדרי משפחה ובאחרים מארגנים מיטה נוספת. בחלק ממלונות היוקרה כמו בשאר המקומותב עולם יש שירותי שמרטפות. ברוב המסעדות אין תפריט עבור הילדים במיוחד אך אם מבקשים כולם נרתמים למשימה והופכים את עניין הארוחות לפשוט ביותר.

מומלץ לקחת ספרים וצעצועים אהובים, שיעסיקו את הילדים כאשר משעמם לילדים במיוחד כאשר הנסיעות ארוכות מיעד ליעד ואורכות משהו כמו 14-16 שעות ברכבת מעיר לעיר. הנסיעה ברכבת נוחה יותר בדרך כלל, בעיקר כאשר מדובר במרחקים ארוכים. במלונות יש ערוצי ילדים אומנם באנגלית, אך ילדים מוצאים בכך עניין העיקר של סרטי אנימציה.

מוצרי תינוקות בסיסיים נמכרים במרבית הערים הגדולות ואת שאר הדברים מומלץ להביא מהארץ. בחלק מהאזורים הנידחים קשה להשיג מוצרים לתינוקות לכן מומלץ להביא מראש וכן משטח כמו מחצלת או בד כדי להימנע מחיכוך באזורים המלוכלכים מאוד. וכן תכשירי הגנה מהשמש וכובע בגלל הטמפרטורה הלוהטת בהודו ומלאי של שתייה.

הטיול בהודו דורש עירנות מירבית במה שקשור בילדים ויש לפקוח עין תמיד במיוחד באזורי הכבישים שם התחבורה סואנת במיוחד. חשוב לדעת ולהיות מודעים שמחלות שונות עלולות להיות מסוכנות הרבה יותר לילדים מאשר למבוגרים.

בעניין החיסונים בטרם הטיסה יש לברר במרפאה המקומית.



אטרקציות תיירות ונופש בהודו לילדים :

 דרום מזרח הודו: בגואה ובקראלה יתאפשר לכם לנפוש. נופש בטן-גב חלומי וקסום, עם חופים מטריפים, חולות לבנים, עצי קוקוס, מסיבות חוף, אוכל משובח והרבה מאד פאן. טיול באזור זה עם ילדים מאד נוח ומתאים. ים, בריכה, גלידה, פינוקים. 


שייט בגנגס, טיול מדברי בראג’סטן, שמורות טבע, מופעים

רג’אסטן המדברית תזמן לכם נוף קסום של אלף לילה ולילה. ארמונות של מהרג’ות, אגמים קסומים, שווקים ססגוניים, נופים משגעים והכל במדבר. הילדים יתאהבו בג’איפור, באודאיפור ובעיקר בפושקאר המזמינה ובג’איסלמר המוקפת חומה ונראית כולה כלקוחה מסיפור אגדה. הימצ’אל פראדש היא ללא ספק המדינה בהא הידיעה בהודו בה אפשר לטייל עם ילדים. נופים, טבע, חיות, צמחיה וקסם שלא נגמר. בין המקומות בהם מומלץ לבקר במדינה בולטים דרהמסלה, קולו, מנאלי ושימלה. – בנוסף לאלה מומלץ גם לבקר ברישיקש.

לשוט על הגנגס בוורנסי ולצפות שם בטקס דתי, לרכוב על פילים במצודת אמבר ליד ג’איפור, לרכוב על גמל ברג’סטאן כמובן. הטיול שיוצא מהעיירה קימאסר, לרכוב על סוס, לדהור על קרוסלה (מתקן מצחיק שמצוי במוקדי בילוי מקומיים בערים מגוונות), לנסוע (חובה) בטונגה (סוס ועגלה) ובריקשה, להשתתף בפסטיבל אחד לפחות, לעשות יוגה לילדים, לבקר באשראם, לחזות במופע כגון: תיאטרון בובות, ריקוד מסורתי, שיעור נגינה, מופע קטאקאלי), לטייל בכפרים ההודיים ולראות את תנאי המחייה (הילדים משתאים לגלות שיש אשכרה אנשים שחיים בבתי בוץ, מתחת לגגות קש, סוחבים מים מהבאר ומשתמשים בגללי פרות להסקה); שמורות טבע  מוצלחות בהודו כשהבולטות בהן הן: שמורת הציפורים של בהארטפור הממוקמת בין אגרה לג’איפור; שמורת קורבט, מצפון־מזרח לדלהי; ושמורת קוץ’ בגוג’אראט.

אטרקציה נוספת שמומלצת לילדים : רכבת "ארמון על גלגלים" ברג'סטאן 


הרכבת המכונה "ארמון על גלגלים" Palace on Wheels, שמופעלת על ידי התאגיד לפיתוח התיירות בראג'סטאן RTDC, היא המילה האחרונה בתחום רכבות היוקרה. הרכבת נוסעת כל שבוע בחודשים ספטמבר-אפריל ברחבי רג'סטאן, ויוצאת מדלהי כל יום ד'. המסלול כולל את ג'איפור, צ'יטורגאר, אודאיפור, הפארק הלאומי ראנתאמבור, ג'איסאלמר, ג'ודפור, הפארק הלאומי קאולאדאו גהאנה ואגרה. זהו לוח זמנים עמוס להחריד לשמונה ימים, אך רוב הנסיעות מתקיימות בלילות. בעבר נעשה שימוש בקרונות המקוריים של המהרג'ות, אך אלה התיישנו ללא תקנה, ולפיכך עוצבו קרונות חדשים כך שייראו כמו המקוריים. ברכבת יש שני קרונות מסעדה ובר וגם היצע מכובד. בכל קרון יש ארבעה תאים לזוג עם מקלחות צמודות, וכל קרון מאוייש במשגיח ובדייל. המחיר ברכבת כולל סיורים מודרכים, דמי כניסה לאתרים, לינה וכל הארוחות. הרכבת זוכה לפופולאריות רבה, ויש להזמין מקומות מראש במרכז לקבלת תיירים של RTDC.

לטייל עם ילדים בהודו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה