08 ספטמבר, 2010

אטרקציות תיירות בג'יאפור רג'סטאן בהודו

אטרקציות תיירות בג'יאפור

פסטיבלים בג'איפור פסטיבל הפילים – מתקיים בחודש מרץ תוכלו לראות תהלוכות פילים ברחובות, משחקי פולו מעל גבי הפילים ותחרות משונה של משיכת חבל בין פילים לאנשים. פסטיבל גאנגור – מתקיים מרץ-אפריל בכל רחבי רג'סטאן, אך נחגג בהתלהבות מיוחדת בג'יאפור. המצעדים הססגוניים מעלים על נס את אהבתם של האלים שיווה ופארו ואטי. פסטיבל טיג' – מתקיים בחודש אוגוסט ומבשר את תחילת עונת המונסון, והחגיגות מציינות את נישואי שיווה עם פארוואטי, במהלך הפסטיבל נתלות מעצים ברחבי העיר נדנדות עטורות פרחים.

 קניות בג'איפור ג'איפור ההיא המקום הטוב ביותר להיכנס בו לטירוף קניות. בובות מחייכות מקדמים את הפנים בכל פינה, ובעיר העתיקה יש באזארים המוקדשים לעבודות יד. החנויות בסביבות אתרי התיירות, כגון ארמון העיר והאווה מאהל, יקרות יותר. ג'איפור ידועה בעיקר באבני החן הנמכרות בה. המקבץ העיקרי של חנויות לאבני חן נמצא באזור המוסלמי פאהאר גאנג' ובסביבותיו ותוכלו לראות כאן את האבנים נחתכות ומלוטשות בבתי מלאכה הנמצאים בסמטאות הצרות. בשווקים ג'והארי באזאר וסירדאורי באזאר מקובצות רבות מחנויות התכשיטים, שבהן מוכרים פריטי זהב וכסף, וכן מתכשיטים מאמייל מזוגג ועדין במיוחד. בבאפו באזאר יש שפע של חנויות לבדים ולסארי. קישאנפול באזאר מפורסם במוצרי הטקסטיל הנמכרים בו, בעיקר בדי באנדהאני, גם בנהרו באזאר מוכרים בד לצד נעליים מסורתיות ומחודדות המכונות ג'וטי.

 תחבורה בג'יאפור: מנמל התעופה ואליו אין אוטובוסים ישירים בין נמל התעופה לעיר והנסיעה למרכז העיר במונית או באוטו-ריקשה. אוטו-ריקשה יש דלפקי אוטו-ריקשות בתשלום מראש בתחנת הרכבת והאוטובוסים שכירת אוטו-ריקשה לביקור באתרים בסביה לחצי יום או ליום שלם. אופניים – אפשר לשכור אופניים בחלק מהמלונות וברוב חנויות האופניים.


העיר הוורודה: העיר העתיקה מוקפת בחלקה על ידי חומה שבראשה ביצורים, ופתוחים בה מספר שערים שהעיקרים הם צ'אנדפל, אג'מר וסאנגאנרי, שדרות נרחבות שרוחבן עולה על 30 מ', מחלקות את העיר הוורודה למלבנים מדויקים, שכל אחד מהם מוקדש לענף מסחר שונה. באור השקיעה בוהקים המבנים הוורודים והכתומים בזוהר קסום.
נקודת ציון עיקרית בעיר העתיקה היא איסווארי מינאר סווארגה סאל = הצריח הבוקע את השמיים, אפשר לטפס לראש המגדל וממנו משתקף נוף מרהיב של העיר.

האווה מאהאל: ארמון הרוחות אחד הבניינים הבולטים בג'איפור. המבנה משקיף על העיר ומבחינה ארכיטקטונית הוא דוגמה מרהיבה לאומנות הראג'פוטית. החלונות בצורת חצי מתומן בנויים מאבן חול וורדה ומזכירים מבנה של חלת דבש. הבניין הוקם כדי לאפשר לנשות החצר להתבונן בחיי העיר. מראש הבניין משתקף נף נהדר.




ארמון העיר: מתחם מלכותי זה, שנמצא בעיר העתיקה משתרע על פני שטח נרחב עם חצרות גני ובניינים. כיום כולל הארמוןשילוב של סגנונות בנייה רג'סטאניים ומוגוליים. המתחם כוללאת מובארק מאהאל, מוזיאון מהרגה סאוואי מאנסינג השני, ארמון המהרני, דיוואן אי-חאץ אולם הקבלה.



ג'אנטר מאנטאר: מצפה כוכבים שנראה כמו מקבץ מוזר שלפסלים אך למעשה לכל מבנה מטרה מוגדרת, כגון חישוב המועדים של ליקויי חמה ולבנה. המכשיר המרשים ביותר הוא שעוןהשמש עם המחוג בגובה 27 מ', הצל שמטיל המחוג מגיע למרחק של ארבעה מ' כל שעה.

המוזיאון המרכזי: שוכןבמבנה המרשים אלברט הול מדרום לעיר העתיקה ומוצג בו אוסף מרשים של תצוגות פריטים שבטיים, איורים וכלי נגינה.

נאהארגאר: מבצר הטיגריס צופה על העיר מעל רכס תלול מצפון ומואר בזרקורים בלילה. כביש באורך 8 ק"מ מוביל מג'יאפור אל המבצר דרך הגבעות. הנוף המרהיב מצדיק את המאמץ להגיע אליו ולצפות בשקיעה.



גאיטור המלכותית: מצבות הזיכרון של המשפחה המלכותית נמצאות בגאיטור סמוך לחומות העיר מבחוץ. הן עטורות בשפע גילופים מורכבים ויפהפיים. זהו מקום שקט ושליו המצבה לזכרו של המהרג'ה ג'אי סינג השני מרשימה במיוחד.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה