10 ספטמבר, 2010

מדינת ג'אמו וקשמיר הודו

מדינת ג'אמו וקשמיר כוללת את חבלי הארץ קשמיר, ג'אמו ולאדאק. סרינאגאר היא בירת הקיץ של ג'אמו וקאשמיר ואילו ג'אמו היא בירת החורף. המצב הפוליטי הרגיש גורם לדעיכת התיירות בעמק קשמיר. שהייה באחד מבתי הסירה המפורסמים באגל דאל שבסרינאגאר היתה תחנת חובה במסלולו של כל מטייל והטרקים שיצאו מגולמארג, סונאמארג ופאהאלגאם הם מהמסלולים הפופולאריים בהימלאיה. ההשפעה על הירידה בתיירות היא עצומה, אך אם בכל זאת החלטת לנסוע תקופת התיירות לקשמיר אפריל-אוקטובר; לג'אמו אוקטובר-מרץ; ללאדאק מאי-אוקטובר.

אטרקציות תיירות מרכזיות בקשמיר: הטיול בסמטאות הסבוכות והנפתלות בעיר העתיקה של לה, שנבנתה בימי הביניים; ההופעות הבלתי רגילות של הנזירים בפסטיבלים השנתיים בגומפות; חציית מעבר ההרים הגבוה בעלם הפתוח לרכב ממונע, אל עמק נוברה; לאמאיורו, אחת הגומפות היפות בלאדאק, שנשקף ממנה נוף עוצר נשימה; טרק בחבל זאנסקאר המבודד, תוך חציית מעברי הרים גבוהים; עיירות יפות אלצ'י, המיס ותיקסיי; האגם הכחול והצלול צו מורירי, באזור המאוכלס בנוודים בני קהאמפה.

עמק קשמיר הוא אזור פורה ושופע צמחייה המוקף רכסים גבוהים ומושלגים. עם מוקדי המשיכה העיקריים של קשמיר נמנו בתי הסירה שעל אגם דאל. בתקופת הראג' לא התירו שליטי קשמיר לבריטים לרכוש קרקעות באזור. כפיתרון החלו הבריטים לבנות בתי סירה שהם צפים על האגם דאל. ביקור בקשמיר אינו מושלם אם לא מתגוררים באחד מבתי הסירה שעל האגם.

ג'אמו
מחוז זה מתחיל מדרום לעמק קשמיר, ובירתו היא העיר ג'אמו, בשוליה הצפון מערביים של השפלה ההודית. ג'אמו היא העיר השנייה בגודלה בקשמיר ובירת החורף שלה. בקיץ החום המחניק הוא ניגוד מחריד לאוויר הפסגות הצלול של קשמיר, אך החל מאוקטובר מזג האוויר מתמתן. אין אטרקציות מיוחדות בעיר ג'אמו.


מלונות מומלצים בג'אמו
אטרקציות ומלונות מומלצים בג'אמו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה