11 ספטמבר, 2010

מסע רוחני בהודו


מסע רוחני בהודו

בהודו מטיילים מכל רחבי העולם, מחפשים אחר הכוונה רוחנית, בהם כאלה שבכלל לא ידעו שזה מה שהם מחפשים כשהגיעו לכאן. המטיילים שנוסעים להודו במסע של חיפוש רוחני רבים ושונים, ובהתאם לכך הודו מלאה בגורואים ואשראמים.

גורו הוא מורה רוחני פירוש המילה "מפזר החשיכה" הגורואים חיים באשראם, שמוקם בדרך כלל כאשר הגורו מתיישב במקום כלשהו ואליו מגיעים התלמידים. מרבית הגורואים הם אותנטיים אך יש גם מתחזים רוחניים וכוונותיהם אינן טהורות ומהם יש להיזהר מרמייה או שוד. המפתח הוא להפעיל תמיד את השכל הישר ולשוחח עם מקומיים או מטיילים אחרים.

החיים באשראם אינם מתאימים לכל אחד. כללי ההתנהגות נוקשים כמו אכילת אוכל צמחוני בלבד, הפסקת עישון, אלכוהול, פעילויות באשראם ודברים נוספים.

באשראמים רבים יש תוכנית קבועה, שכוללת מדיטציה, יוגה והרצאות על ההיבט הפילוסופי של החיים. האשראם ממלא גם תפקיד חשוב בתרומה לפיתוח החברתי והרוחני של הקהילה בו הוא מתקיים.

במרבית הערים בהודו יש לפחות מקום אחד שבו ניתן להירשם לקורסי מדיטציה, יוגה ופילוסופיה. קורסים על היבטים של התרבות והבודהיזם הטיבטיים, כולל מדיטציה ופילוסופיה בודהיסטית, ניתנים במקלאוד גאנג', בדארג'ילינג, בצ'וגלאמסאר ובלה.
במקלאוד גאנג' יש גם מרכזים פרטיים ללימוד יוגה, רייקי ושיטות ריפוי אלטרנטיביות נוספות.

ברישיקש שבמדינת אוטאראנצ'אל יש עשרות רבות של אשראמים ומרכזי יוגה, שמעבירים בהם קורסים ללימוד האתה יוגה ועוד. גם בורנסי יש היצע רב של שיעורי יוגה. במדינת מאהארשטרה תוכלו להצטרף לקורסי יוגה במומביי או בלונאבלה, כמו גם לקורס של מדיטציית ויפאסנה באיגאטפורי. בבודגאיה שבמדינת ביהאר קורסי ויפאסאנה וכן בג'איפור ואמדאבאד.

קורסי יוגה, עיסוי ורייקי אפשר למצוא בשפע בגואה ואילו בקאלאנגוט, מלמדים את השיטה האיורוודית. באשראם המפורסם של אושו שבפונה מעבירים קורסי מדיטציה, ריפוי טבעי, עיסוי ויוגה. בצ'נאי משלבים בין יוגה לבין הרצאות על דת ועל מדיטציה וכן במדיטציה טרנס-צנדטאלית, במרכז מהרישי ליוגה ולמדיטציה טרנסצדנטאלית.

במייסור שבמדינת קארנאטאקה נמצאים כמה מרכזי יוגה מומלצים. במרכז המדיטציה הבינלאומי מאהאבודהי בעיר לה אפשר להצטרף למחנה מעניין, המשלב טרקים עם מדיטציה. ברג'סטאן יש מספר מקומות לימוד, בהם האוניברסיטה הרוחנית של הבראהמה קומאריס במאונ אבו, עם קורסי בראג'ה יוגה ובמדיטציה, ואשרם מאדהאבאנאנד בג'איפור, עם קורסי יוגה.

האתה יוגה תוכלו ללמוד גם באשראם שיוואנאנדה, בפונמודי, ואילו באפר קונור שבמדינת טאמיל נאדו יש קורסים ליוגה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה