10 ספטמבר, 2010

לאדאק חבל קשמיר בהודו

לאדאק (Ladakh) ארץ מעברי ההרים הגבוהים – מפרידה בין הפסגות של מערב ההימלאיה לרמה הטיבטית, ולכן לאדאק מכונה "טיבט הקטנה" בשל הדמיון בטופוגרפיה ובתרבות שלה לטיבט. בעמק האינדוס ניצבים מנזרים (גומפות) מסוידים לבן על פי תהום על צלעות הגבעות. רוב תושבי לאדאק מתגוררים בכפרים קטנים המפוזרים באזור, ועיסוקם העיקרי הוא בחקלאות מסורתית המותאמת לתנאי הטבע הקשים באזור. האקלים הקשה, העונה החקלאית קצרה ונמשכת חודשים ספורים בלבד, ומיעוט הקרקעות והמדרונות התלולים, מגבילים מאוד את האפשרויות החקלאיות ומחייבים את החקלאים להתאים את הגידולים לתנאי הטבע באזור.



אטרקציות תיירות מרכזיות בלאדאק חבל קשמיר

אגם פנגונג (Pangong Lake) - הנסיעה מלה בג'יפ אורכת כ5-6 שעות. האגם נמצא בדיוק על גבול הודו טיבט, צבעו כחול עז ונחשב אחד האגמים היפים בצפון הודו. בחורף הוא קופא לחלוטין. מומלץ לעצור בנקודה הראשונה באגם בה יש מספר מסעדות. לינה באגם ניתן למצוא בשתי צורות לינה, הום סטיי בו נמצאים בגסטהאוס שהוא חלק מביתו של מישהו וכך גם זוכים ל3 ארוחות. השירותים והמקלחת בדרך כלל בפנים ולרוב יש גם בוילר, אך לא תמיד יש חשמל. צורה שניה היא לינה באוהלים, מדובר באוהלים מרווחים עם מיטות בריהוט קל וברוב האוהלים אין שירותים ומקלחת בפנים.

מנזר ת'יקסי (Thikse Monastery) - המנזר הגדול ביותר באזור. זהו למעשה קומפלקס של מקדשים, בו תוכלו למצוא המון חפצי דת כגון ציורי קיר, חרבות ופסלים. במקדש פנימי שנבנה בתוכו לכבוד בואו של הדאלי לאמה ה-14 עומד פסל בודהה בגובה שתי קומות.

נקודת מיזוג הנהרות האינדוס והזנסקר (Confluence of Indus and Zanskar Rivers) - נקודת המיזוג של שני הנהרות בשני צבעים שונים יוצרת מערבולת מהפנטת של כחול - מראה נדיר. הגבעות המגנטיות (Magnetic Hills) - גבעות מפורסמות בכביש המוביל ללה, הגורמות לאשליה שכאשר מכבים את המנוע בג'יפ כי האוטו נמשך בכח מגנטי ומתחיל לזוז.




מלונות מומלצים בלאדאק בחבל קשמיר שבהודו 


מלונות מומלצים בלאדאק ואטרקציות בלאדאק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה