17 ספטמבר, 2010

הפארק הלאומי ראנתאמבור בחבל רג'סטאן



ראנתאמבור הוא פארק ענק ויפהפה ששטחו 1334 קמ"ר. הוא מכוסה צמחייה סבוכה ופראית המשתרעת בין מצוקים תלולים, יש בו מסגדים ומקדשים מתפוררים, בהם מבצר ראתנאמבור, אגמים כחולים-ירוקים שבהם מתגוררים תנינים וכן מנה צ'הטארי ומחסות לצפייה בחיות בר.

שמורת סאריסקה מוקפת בהרי אראבאלי שוכנת בעמק מיועד ושטחה משתרע על פני 800 קמ"ר וחיים בה בין היתר סמברים, איילים נקודים, חזירי בר ומעל הכל טיגרסים. אפשר למצוא בשמורה גם שרידי מקדשים המשרים אווירה ייחודית וכן את מבצר קאנקוואדי המרהיב. המבצר הוא עוד ציון דרך היסטורי , המבצר נבנה על ידי הקיסר אוראנגאבז'. המבצר ממוקם על ראש גבעה ומספק ראייה פנורמית על הציפורים ומשפחת העופות בפארק הלאומי סאריסקה. כמו כן המבצ משקיף על המישור ומספר כפרים מסביב, נמרים מהאזורים הסמוכים באים לתור אחר מזון ומים.

השמורה פתוחה כל השנה הזמן הטוב ביותר לביקור הוא בחודשים נובמבר-מרץ, בשעות הערב אפשר לראות את המספר הגדול ביותר של בעלי חיים. מומלץ לצאת לשניים או שלושה טיולי ספארי כדי להגביר את הסיכויים לראות טיגרסים. הדרך הטובה ביותר לבקר בפארק היא בג'יפ שאותו ניתן לשכור במקום.


בפארק יש טיגרסים והסיכוי לצפות בהם הוא עניין של מזל מומלץ לתכנן שניים שלושה טיולי ספארי כדי להגביר את הסיכויים בלי שום קשר לטיגרסים הפארק שווה ביקור בזכות הנוף המדהים. הפארק סגור ביולי עד סוף ספטמבר בעונת המונסון כך שהזמן הטוב לטייל בפארק הוא אוקטובר - אפריל.

שער הכניסה הראשון לפארק נמצא במרחק של 10 ק"מ מסאוואי מאדהופור, ומשם ממשיכים לשער הראשי ומבצר ראנתאמבור. מקומות לינה נמצאים לאורך כל הדרך מהעיירה לפארק. טיולי ספארי מתקיימים בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות אחר הצהריים המאוחרות. הדרך הטובה ביותר לטייל בשמורה היא בגי'פ אך צריך להזמין מקומות לפחות חודשיים מראש. הטיולים אורכים כשלוש שעות. מומלץ ללבוש בגדים בצבע חאקי, חום או ירוק זית, כדי להיבלע בשמורה ולהצטייד בתכשיר דוחה יתושים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה