09 ספטמבר, 2010

טרקים בהודו





בתחומי הודו מתנשאים כמה מההרים הגבוהים ביותר בעולם ולכן יש בה אזורים נפלאים לטרקים.

תעשיית הטרקים אינה מפותחת כמו בנפאל והאזורים העיקריים לטרקים הם אוטאראנצ'אל, הימאצ'אל פרדש, לאדאק, אזור דארג'ילינג ומדינת סיקים בצפון מזרח הודו.


מגוון הטרקים בהודו רב: באזור קודאגו בקארנאטאקה יש מסלולי הליכה נפלאים, בתוך מטעי קפה ותבלינים. אפשר לצאת לטרקים גם באזור שקהאוואטי ובסביבות מאונט אבו ואודי אפור.

אתרי טרקים נוספים הם אוטי וקודאיקאנאל בטמיל נאדו וכן וואיאנאד ופריאר שבקארלה.


ישנם שני מוקדים עיקריים לטיולי טבע ונוף, קרי, טרקים בהודו: חבל לה דאק ומדינת הימצ’אל פראדש.

חבל לדאק הוא חבל ארץ מדברי הכולל שני רכסי הרים מאלפים – רכס ההימלאיה ורכס הקאראקוראם שבינהם שוכן  עמק נהר האינדוס (Indus). בירת חבל ארץ זה היא לה (Leh). הטרקים בחבל ארץ זה כוללים טיפוס לגבהים שהנמוכים שלושת אלפים מטרים והגבוהים ששת אלפים מטרים ואף יותר ומי שחושש לא חייב להעפיל לכל הפסגות.

מדינת הימאצ’ל פראדש (Himachal Pradesh): רכס ההימלאיה הגדול (Great Himalaya Range) הוא רכס גבוה המפריד בין מדינת הימאצ’ל פראדש ללה לדאק והוא הסיבה המושכת את המטיילים למסלולי הטרקים הרבים באזור. את מדינת הימצ’אל פראדש מעטרים רכס הזנסקר (Zanskar) שמשתרע בין עמק ספיטי לרמה הטיבטית; רכס פיר פאנג’אל (Pir Panjal) ורכס דהאולה דהאר (Dhaula Dhar) המנוקדים בעמקים ירוקים, פוריים ומרהיבים, כגון, עמק פרוואטי, עמק צ’אמבה, עמק לאהול, עמק ספיטי ועמק קולו.

 בשני המוקדים הללו אפשרויות הטיול הן רבות ובלתי נגמרות. תוכלו לבחור לכם בין הטרקים הבאים: טרק אגם קרארי, טרק הגומפות, טרק אינדירה פאס, טרק המעיינות, טרק דאו טיבה, טרק למלנה, טרק המפלים, טרק הכפרים סביב לה, הבייבי טרק בעמק שאם, הטרק בעמק נוברה, טרק האמטה פס, טרק לאגם בירגו, הטרק למארקה, קאנגרי, ספיטוק או סטוק. יש הרבה הרבה מה לראות. התכוננו מראש, לימדו על האזורים, נקטו אמצעי זהירות נחוצים ולכו לגמוע מן הקסם של הטבע.



טרקים בהודו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה