09 ספטמבר, 2010

אודיאפור הרומנטית בחבל רג'סטאן הודו


זכויות התמונה שמורות לעדן יוני 2010

אודיאפור היא העיר הרומנטית ביותר ברג'סטאן. גבעות ערפיליות בגווני חום וצהוב ובניינים בהירים מעוטרים מקיפים את אגם פיצ'ולה ומשתקפים בפניו השלווים. במרכז האגם נמצא ארמון האגם ובנוסף לו יש באודיאפור שפע של ארמונות, מקדשים ובתי האבלי. לעיר יש מסורת גאה כמרכז של אומנויות הבמה, ציור ומלאכת יד.

העיר העתיקה, התחומה בשרידיה של חומת העיר, נמצאת בצדו המזרחי של אגם פיצ'ולה. תחנת הרכבת ותחנת האוטובוסים נמצאות שתיהן סמוך לחומת העיר, בכיוון דרום מזרח.



אטרקציות תיירות באודיאפור: אגם פיצ'ולה, האי ג'אגניוואס, האי ג'אגמאנדיר, ארמון העיר והמוזיאונים, מקדש ג'אגדיש, באגור קי האבלי, פאטה סאגאר – אגם, מוזיאון בהארטיה לוק קאלה, סאהליון קי-בארי – גן העלמות המכובדות, שילפגראם – כפר אמנים, אהאר – שרידי עיר קדומה, סאג'אן גאר – ארמון המונסון.


ארמון העיר- City Palace ארמון העיר נחשב למבצר מהגדולים בהודו ובתוכו יש קומפלקס שלם של אטרקציות בפני עצמן. הארמון העתיק (מהמאה ה15) בנוי ממש על גדות אגם פיצ'ולה ונשקף ממנו נוף מרהיב. ניתן לקנות כרטיס כניסה אל מתחם הארמון (נכון לכתיבת שורות אלו הכניסה מותנית ב30 רופי), אבל במידה ואתם לא רוצים להיכנס פנימה ולהתרשם מהאריחים המיוחדים, הציורים ושלל אוספי האומנות המוצגים, אפשר להסתובב בחצרות ולהתבונן בנחת אל עבר האגם והסירות השטות לעבר הג'אג' מאנדיר (המפורסם שבארמונות והמלונות בראג'סטן).

Jag Mandir בנוי על אי קטנטן באמצע אגם הפיצ'ולה- בעבר היה זה ארמון הקיץ של המאהרג'ה. המאהרג'ה עמר סינג החל את בנייתו בשנת 1551, תהליך שהושלם רק כעבור 2 מאהרג'ות, ב-1618. במקום היה גם גן מלכותי למפגש שקט לו ולנסיכה המלכותית. הרומנטיקה, היופי והפאר ניכרים במקום. כיום הארמון הזה הוא מלון, שנחשב לאחד המלונות הטובים והיקרים ביותר בהודו. במקום יש בריכה, מסעדה וחדרים שיכולים לעלות לכם כמו כל הטיול שלכם אבל למי שיש אמצעים - למה לא להרגיש מלך רג'סטאני ליום אחד? (ואתם מוזמנים לחזור ולספר לנו איך היה). למלון אפשר להגיע בשיט. לא צריך להיות אורח כדי לבוא ולהתרשם מהמבנה, תמיד אפשר לבוא לבקר.

גלריית הקריסטלים מדובר בגלרייה המציגה אוסף נדיר של המאהרג'ה סינג, שבזמנו הזמין משלוח קריסטלים (החל ממיטה ועד כוסות) מאנגליה. משלוח כ"כ גדול ומכובד עד שהוא לא זכה לראות את כולו מגיע עד ליום מותו. הגלרייה ממוקמת במתחם של ארמון העיר והכנסיה אליו בתשלום נוסף.

  ארמון המונסון-SAJJAN GARSH הארמון, שנבנה במאה ה-19, משקיף מאחת הגבעות לעבר העיר, האגמים והסביבה; הוא שימש את משפחת המלוכה המווארית (Mewar) כמקום מפלט מהמונסונים והשטפונות, ואולי בעיקר בשביל תצפית מעלפת על הסביבה ועל ענני המונסון. בהמשך ההיסטוריה הפך הארמון למועדון ציד פופולרי בקרב הבריטים ששלטו בהודו. היום הארמון בבעלות ממשלת רג'סטאן ומהווה אטרקציה תיירותית. הארמון נמצא כ-5 ק"מ מהעיר והדרך אליו היא עלייה ארוכה, שבסיומה נגלה נוף מקסים. מומלץ להגיע לצפות בשקיעה. מחיר כניסה לאדם- 300 רופי + 80 רופי למצלמה ו-200 רופי למצלמת וידאו. מחיר מונית לנסיעה 90 רופי לאדם.

תצפית מרכבל מאחת הגבעות המקיפות את העיר ניתן לעלות על רכבל למבט על העיר מלמעלה. לא רק להתרשם מהנוף, אלא גם לראות איך העיר הרומנטית הזו היא בעצם גם מטרופולין סואן, שנראה רחוק מעולמם של מלכים ונסיכות, סוסים ומרכבות. אבל אין ספק שתחושת הממלכה ורומנטיקה נשמרים בה היטב.

השוק המקומי - Hathipol באודייפור יש את השוק המרכזי, אליו מגיעים בדרך הכלל התיירים, ויש את השוק המקומי- שוק. שקצת כמו באיקאה, מסלול ההליכה לוקח אתכם בין מחלקות שונות עד היציאה. הכל מאורגן בצורה מסודרת להפליא: החל מהבגדים, נעליים, כלי בית, תבלינים, ירקות.

Bagore Ki Haveli האבלי יפהפה על גדות אגם פיצ'ולה  יש בהאבלי הזה יותר מ100 חדרים  וניתן לראות בתצוגה אוספים של לבוש מסורתי, תכשיטים, כלי נשק חפצי אומנות וכל חפץ מותרות שחפצה נפשכם. בכל ערב ב7 אפשר לבוא להנות ממופע ריקודים רג'סטאנים.

 Celebration Mall הוא אחד הקניונים הפופולרים בעיר לשופינג וצפייה בסרט.


מלונות מומלצים באודיפור





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה