25 יולי, 2011

אטרקציות תיירות מרכזיות ברישיקש הודו

רישיקש (Rishikesh) הנמצאת כ-200 ק"מ צפונית לדלהי, היא מוקד תיירות למיליוני תיירים הודים מדי שנה המגיעים לעיר כדי לטהר את עצמם מחטאיהם ע"י טבילה במי הגנגס הקדושים. רישקש נחשבת כשער כניסה להימלאיה. ברישיקש נמצאת גם נקודת המפגש של נהר הגנגס (Ganges River) עם נהר הצ'נגראבהאג'ה (Chandrabhaga River). העיר התפרסמה גם בזכות ביקורם של חברי להקת הביטלס שהגיעו אליה בשנות השישים כדי לפגוש את הגורו שלהם המהרישי. רישיקש מוקפת ברכס Shivalik השייך לשרשרת הרי ההימלאיה. נהר הגנגס שבדרך כלל ידוע בזרמיו החזקים ובסחף הופך ליד רישיקש לאיטי ורגוע (בעונה היבשה) ומימיו נקיים יחסית למקומות אחרים. בין שני חלקי העיר אותם מפריד נהר הגנגס, מחברים שני גשרים עיקריים לקשמן ג'ולה (Lakshman Jhoola) וראם ג'ולה (Ram Jhula).




אטרקציות תיירות מרכזיות ברישיקש :
גהאט טריווני (Triveni Ghat) - נקודת רחצה מקודשת על גדות הגנגס שבה המאמינים טובלים בנהר, מתפללים ונותנים מנחות. לאחר שקיעת השמש משיטים בנהר פנסים מחימר שמאירים את הנהר באלומות קטנות ומספקים מראה מרהיב. ניתן גם סתם לשבת כאן ולהנות מהבריזה הקרירה שבמקום.

בהראט מנדיר (Bharat Mandir) - המקדש העתיק ביותר ברישיקש הנמצא בסמוך ל- Triveni Ghat. המקדש נבנה לכבוד Bharat אחיו הצעיר של לורד ראמה.

אשראם שיווננדה (Sivananda Ashram) - המפורסם באשראמים, ניתנים בו הרצאות אודות החיים הרוחניים וגם בו ניתן לתרגל יוגה ומדיטציה. הארידואר - Haridwar - לא רחוק מרישיקש שוכנת הארידואר, המהווה גם היא מוקד משיכה להמוני מטיילים. שתי ערים אלה דומות אך שונות בהתנהלות ובאווירה השוררת בהן, ומומלץ לבקר בשתיהן.


מלונות מומלצים ברישיקש הודו 

מלו



איני יודעת מה מצפה לה, לילדה רזה ברישיקש, ילדה שמוכרת מנחות קטנות לתיירים ויש בה, בעיניים, במבט המיוחד שלה, הרבה יותר מיופי. יש בה אומץ ושמחת חיים וחן…. רישיקש בעיני יפה כפיר ... אהבתי !!!

אטרקציות ומלונות מומלצים ברישיקש הודו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה