30 יולי, 2011

אטרקציות תיירות אמריצר הודו

אמריצר (Amritsar) אחת הערים החשובות ביותר במדינת פנג'אב, בצפון מערב הודו, סמוך מאוד לגבול הפקיסטני. רוב תושבי אמריצר נמנים על בני העדה הסיקית, מיעוט דתי ותרבותי המהווה כ-1.5% מהאוכלוסייה ההודית. מדובר בעדה גאה ומאוחדת ששומרת על ייחודה גם בסממנים חיצוניים שהם בין היתר, שיער וזקן לא-גזוזים (אצל הגברים השיער נאסף ומכוסה בטורבן), מסרק קטן, חרב סמלית שגודלה כגודל זרת ומוצמדת למסרק בשיער, צמיד מתכת עגול, ומכנסיים קצרים רפויים. 


אטרקציות תיירות באמריצר פאנג'ב בהודו 

מקדש הזהב (Golden Temple) מקודש ביותר לדת הסיקית ופתוח למבקרים בני כל הדתות. זהו מקום יפהפה ומשרה שלווה, בעיקר בשעת בוקר מוקדמת, ואילו בסופי שבוע עלול להיות כאן צפוף למדי, עולי רגל ומבקרים במקדש המוזהב מחויבים לחלוץ את נעליהם, לרחוץ רגליים ולכסות את ראשיהם בכניסה, הצילום מותר רק מהפארקארמה מעבר השיש המקיף את הבריכה הקדושה. גשר המכונה "גשר הגורואים" מוביל אל המקדש עצמו שהוא מבנה שיש בן שתי קומות המכונה הארי מאנדיר סאהיב. המקדש ניצב במרכז הבריכה המקודשת אמריט סארובאר שהעיר נקראת על שמה, החלקים התחתונים של קירות השיש מעוטרים במוטיבים משובצים של פרחים ושל בעלי חיים בסגנון הפייטרה דורה, האופייני לטאג' מאהאל.




ארמון הקיץ באמריצר (Summer Palace of Maharaja Ranjit Singh) - מתחם שבעבר שימשו כארמון למהרג'ות של האזור והיום משמש כמוזיאון לתיירים המבקרים בעיר. 


טקס הורדת הדגלים - טקס משעשע וצבעוני המתקיים כל יום בגבול הודו-פקיסטאן. במהלך הטקס, המתקיים כל יום בחמש אחר הצהריים בגבול הודו פקיסטאן, חיילים הודים ופקיסטאנים מורידים את דגלם כשקהל פטריוטי מעודד כל אחד את החיילים שלו. 

מלונות מומלצים באמריצר פאנג'ב הודו

טיסות זולות מאמריצר פאנג'ב הודו  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה