23 ספטמבר, 2011

אטרקציות תיירות מרכזיות בסרינאגר קשמיר הודו

אטרקציות תיירות מרכזיות בסרינאגר קשמיר הודו


אחד המראות המדהימים בקשמיר. בכל יום, עם עלות השחר, יוצא צי של סירות דמויות גונדולה המכונות שיקארה, אל הפינות הרדודות של אגם דאל, שם משמשות הסירות כדוכנים בשוק צף, שבו מוכרים וקונים מבחר ירקות ופרחים. זהו מחזה ססגוני, בעיקר ביום של תנאי ראות טובים בזריחה ושווה לקום מוקדם כדי לצפות בו. בתי הסירה אפשר לשכור באמצעות אגודת בעלי בתי הסירה אך לא ניתן לראות את בית הסירה או להתמקח על המחיר. עדיף לקבוע עם הבעלים של בתי הסירות בעצמכם ולקבוע מראש מה תקבלו תמורת התשלום כולל פרטים כגון שייט ללא תשלום בשיקארה מבית הסירה לגדה, מספר הארוחות, אספקת מים חמים ובחורף גם חימום.



אגם דל (Dal Lake) - אגם דל הוא בעצם מבוך תעלות מים ומחולק למספר אגמים, ביניהם אגם נגין (Nigeen Lake). באגם גדלים צמחים מקומיים כמו פרחי לוטוס וחבצלות מים וגם ירקות שונים הגדלים על ערוגות צפות. בשנים האחרונות גם אגם דל סובל מזיהום ולכלוך ומתמעטים בו צמחי המים. אגם נגין, הנקי יותר מהווה אלטרנטיבה רגועה יותר עבור המטיילים המגיעים למקום. השוק הצף - בשעות הבוקר המוקדמות מאוד נערך באגם דל שוק צף שהוא בעצם שיקרות רבות עמוסות תוצרת חלקאית המתרכזות במקום. מומלץ להגיע לשוק ולהתרשם מהפעילות המסקרנת שבמקום, ניתן כמובן גם להצטייד בפירות וירקות להמשך השהות.

שאלימר באג - הגנים המוגוליים (Shalimar Bagh) - גנים מוגוליים מסודרים, מטופחים וגיאומטריים העולים בשורה של מדרגות, מבנים ומזרקות לנקודת תצפית נופית יפה. הגנים מטופחים, ומהווים ניגוד מוחלט לסרינגאר הסואנת והאפורה. בגנים תוכלו למצוא מדשאות ופרחים ובעיקר המוני תיירים הודיים שבאים להצטלם במקום בתלבושות קשמיריות מסורתיות.


בסרינגאר נמצאים מספר מסגדים מרשימים: מסגד יום השישי - מסגד עץ גדול מימדים הנראה כמו שילוב בין כנסיית עץ בסגנון רוסי למקדש הינדואי בסגנון נפאלי. מסביב למקדש אזור שווקים הומה שמעניין לבקר גם בו. מסגד רוזהבעל - מסגד שלפי האמונה נקבר בו ישו הנוצרי. מסגד הזראת בעל (המלכותי) - לפי האמונה, טמונה במסגד אחד משערות ראשו של מוחמד ובשל כך המקדש מוגן ע"י המשטרה ההודית. המסגד מאופיין בארכיטקטורה מוגהלית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה